duminică, 10 iunie 2012

Maramureșul pe bicicletă

Pe 3 iunie, ora 13:30 am plecat din Timișoara cu 2 mașini și 7 biciclete spre Maramureș. 


Avem rezervată cazare aproape de Ocna Șugatag, unde ajungem in jurul orei 19:30. Mâncăm și apoi cu cele 6 variante de trasee în față alegem traseul pe care îl vom face a doua zi. 



4 iunie, 7:30 luăm micul dejun și puțin după ora 8 începem prima excursie în Maramureș. Începem cu o urcare de câțiva km până la Ocna Șugatag și prima oprire o facem la Bârsana unde vizităm mânăstirea cu hramul „Soborul Sfintilor 12 Apostoli”. 





După ce admirăm arhitectura mănăstirii și straiele de sărbătoare ale bârsanilor, continuăm traseul trecând prin Slătioara, Glod, Botiza, unde campania electorala era în plină desfășurare, Șieu, Rozavlea, unde am făcut pauza de masă, Strâmtura, am revenit în Bârsana, Văleni, Călinești, Ocna Șugatag. 




Peisaje au fost foarte frumoase și am avut noroc de vreme bună toată ziua. 




La ora 16 am ajuns la pensiune, după 92 km adunați.

5 iunie, dimineața pe la ora 5-6 a plouat puternic, iar la 7:30 când am luat micul dejun, deja se înseninase. Am plecat cu biciclete în mașină până la Sighetu Marmației, de unde am pedalat prin Sarasău, Câmpulung la Tisa până în Săpânța, unde am vizitat Cimitirul Vesel, 





Mânăstirea Săpânţa-Peri şi biserica cu hramul Sfântul Arhanghel Mihail, cea mai înaltă biserică de lemn din lume (78m). 



Ne-am întors în Sighetu Marmației și în timp ce stăteam la o terasă a început o ploaie torențială. Pentru ziua de marți s-a terminat cu pedalatul, ploaia a ținut până seara târziu. Am adunat 43 km și am reușit să realizăm ce ne-am propus fără să ne prindă ploaia pe traseu. 



6 iunie, ploaia de cu o zi înainte a continuat și de dimineață și am plecat cu biciclete în mașină la Cavnic, stațiune de schi. Pe măsură ce am urcat spre Cavnic și am coborât pe partea cealaltă a început să se însenineze și am hotărât să ne întoarcem acasă pe biciclete. Am urcat 9.5km pe drumul de întoarcere, iar apoi am coborât aproximativ 10km. 




Peisajul a fost superb, în total am strâns 32 km și am ajuns la pensiune la ora 12. 




După ce am luat masa am pus la cale o tură de explorate în zona de cazare, Hoteni-Breb și retur. În Breb am văzut o vâltoare și o moară, foarte vechi dar funcționale. 



Apoi am vizitat o pensiune ce era alternativă pentru cazarea noastră. Plimbându-ne prin sat am aflat de la localnici de un lac, Lacul Morărenilor, care e greu de găsit nefiind foarte bine marcat traseul, și de casele cumpărate de Prințul Charles și cea a scriitorului William. Am mai vizitat un cazan de făcut horincă la un localnic în curte. Omul punea lemne pe foc, borhotul fierbea, am gustat din cele 3 sortimente: de prune, de mere și de pere. Și biserica din Breb este un obiectiv turistic de admirat, fiind construită din bârne de lemn.





După ce am văzut toate acestea ne-am întors la pensiune, de data asta ca și după o tură adevărată de mountainbike, cu noroi după ploaia ce a căzut. În a 4-a zi traseul a fost necunoscut până în ultima clipă. Cu o seară înainte am discutat diferite variante care nu au convenit din diverse motive și așa traseul a fost într-o oarecare măsură de discovery, mergând cu mașina până la Lăpuș, prin Cavnic și de acolo la Târgu Lăpuș și mai departe cu bicicletele. Am ieșit din Târgu Lăpuș și am ajuns în Rezervația naturală Țara Lăpușului. Drumul a fost foarte bun pe acea porțiune, asfalt și necirculat. Acel drum ne-a dus la un sat unde se termina asfaltul, unde am luat apa, am admirat peisajele și ne-am întors la Târgu Lăpuș. 








Aici am făcut o mică pauză și apoi am continuat pe drumul de întoarcere până în Rogoz. În Rogoz am vizitat o biserica din grinzi de lemn și am continuat pe un drum asfaltat, prin Libotin până în Cupșeni. De aici ne-am întors pe același drum în Rogoz și apoi la Lăpuș, unde am lăsat mașinile. Am avut vreme buna, am adunat 78 km. Am ajuns la pensiune la ora 14:30, am făcut bagajele, am mâncat și am revenit la Timișoara. La plecare, oamenii ce ne-au găzduit ne-au oferit ca "suvenir" cate jumate de litru de horincă.





Le mulțumim pentru găzduire, serviabilitate și amabilitate; cu siguranță ne-am întoarce la ei când am ajunge iar în Maramureș.

Track-urile GPS
4 iunie: http://www.endomondo.com/workouts/uAFNwpaL304
5 iunie: http://www.endomondo.com/workouts/pMSdz_KrwCg
6 iunie: http://www.endomondo.com/workouts/pS9s8UxJljk
            http://www.endomondo.com/workouts/hylvY1ze8LU
7 iunie: http://www.endomondo.com/workouts/tXE8ks6ulYg


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu